czwartek, 27 stycznia 2011

3.


Dzisiaj coś swapowego- symbol Lisbony, żółty tramwaj. Kartkę otrzymałam niedawno, od Chińczyka studiującego w Portugalii ;) Spodobała mi się przy okazji oglądania postcrossing gallery i aż głupio mi było prosić, bo chłopak świeżynka, ale poprosiłam i w gratisie dostałam parę rzeczy zgodnych z moimi zainteresowaniami ;) Avis jest bardzo kontatkowy i nawet planują z przyjaciółmi podróż do Polski! Na razie wymieniamy się co jakiś czas, czekam na jego podróż do Barcelony i jakieś świeże nabytki pocztówkowe.

A teraz o kartce.. Portugalia zawsze mnie fascynowała i fascynuje nadal. Uwielbiam kartki stamtąd. Ten kraj ma dla mnie coś magicznego, wybrzeża i ocean,  wszystkie 'święte' miejsca, bardzo dziwny, ale melodyjny język, specyficzna nastrojowa muzyka, interesujące filmy...  No i Lisbona, sama w sobie aż wyciąga ręce do mnie abym ją odwiedziła. Niestety Portugalia nie należy do najtańszych krajów /podobnie jak Włochy- ale o tym później/.

Żółty tramwaj- symbol Lisbony. Słynny Eléctrico 28 podążający wąskimi uliczkami miasta.  Jednowagonowy stary tramwaj przemierza ulice Alfamy, przez Baxia, aby dotrzeć do innej części Lisbony- Bairro Alto. Swoją podróż rozpoczynamy w Largo Martim Moniz, a kończy na Campo de Ourique /Prazeres/. Lisbona położona jest na wzgórzach, więc tramwaj to się wznosi to zjeżdża w dół, a to wszystko między tymi ciasnymi ciemnymi tajemniczymi uliczkami;) Jak będę w Lisbonie- a kiedyś będę na pewno!- to na pewno przejadę się tym tramwajem. I zazdroszczę Wam wszystkim, którzy odwiedzili już to piękne miasto!

Portugalskie pocztówki na pewno będą pojawiały się tu często, bo nie mogę wyjść z zachwytu kiedy wyjmuję je ze skrzynki :)

A tymczasem pora uczyć się historii myśli psychologicznej, co nie jest niestety tak fascynujące jak pocztówkowa turystyka ;D


4 komentarze:

  1. uwielbiam portugalskie kartki, zwłaszcza te, jak ta - z kolorowym tramwajem i resztą czarno-białą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też mam już kilka portugalskich tramwai (a może tramwajów), nawet mam taki na magnesie :)

    OdpowiedzUsuń