piątek, 28 stycznia 2011

4.



Tym razem oficjalna kartka- wg mnie jedna z najlepszych brazylijskich jakie dotychczas w ogóle otrzymałam. Salvador de Bahia to trzecie co do wielkości brazylijskie miasto. Leży nad Zatoką Wszystkich Świętych. Stolica stanu Bahia jest bardzo ważnym portem nad Oceanem Atlantyckim. Co ciekawe, do 1763 roku miasto było stolicą ówcześnie portugalskiej Brazylii :) Miasto jest położone na różnych poziomach łańcucha górskiego, więc podzielono je na dolne i górne.

Warto dodać, że karnawał w Salvadorze jest jednym z największych ulicznych karnawałów na świecie!  Trwa 6 dni i 6 nocy. Święto to reklamowane jest hasłem :  „Bahia: maior explosão de alegria“ (Bahia: największy wybuch radości :) W czwartek przed Środą Popielcową burmistrz miasta przekazuje klucze do jego bram grubemu Rei Momo,  królowi karnawału. Na ulicach bawi się przeciętnie półtora miliona ludzi, aż do Środy Popielcowej. Jest scena główna, muzyczne ciężarówki i mnóstwo pochodów :) Aż chciałoby się tam pojechać, szczególnie w czasie egzaminowym /jeszcze jeden!/.

Chciałam dodać jeszcze dwa słówka. Pierwsze to, że w mieście tym możemy obejrzeć pomnik Ludwika Zamenhofa, twórca języka esperanto. A drugie trochę kulinarne: gdy czytałam o Salvadorze moją szczególną uwagę zwróciła potrawa Acaraje- podobno są to kulki z musu fasolowego i raków, smażone na głębokim oleju palmowym. W Salvadorze dostąpne prawie na każdym rogu ulicy. Ciekawe jak smakują ;)

2 komentarze:

  1. Bardzo słoneczna ta pocztówka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie moja ulubiona, wstaw coś nowego Anka ; )

    OdpowiedzUsuń