środa, 2 lutego 2011

5.


Tym razem kartka z bardziej 'egzotycznego' i 'mniej znanego'- przynajmniej nam- kraju. Wymiana, która trafiła mi się zupełnie przypadkiem ;)

Brunei Darussalam , a mniej urzędowo po prostu Brunei jest położone w południowo wschodniej Azji na północnym wybrzeżu wyspy Borneo. Graniczy z Malezją i ma dostęp do Morza Południowochińskiego.

Warto wspomnieć, że Brunei to monarchia absolutna- z sułtanem na czele. Na pocztówce możemy zobaczyć- krótko mówiąc- domek owego sułtana, a raczej sułtańską prawdziwą rezydencję. I- ponoć warty uwagi- meczet. Przedstawiono na niej stolicę - Bandar Seri Begawan. Miasto chwali się tym, że posiadają port lotniczy i uniwersytet- jak na takie małe państewko to rzeczywiście coś.

Całe państwo liczy około 400 tysięcy mieszkańców! z czego przeważająca większość mieszka w stolicy ;)


4 komentarze:

  1. Sułtanat Brunei to jedno z pierwszych wylosowanych przeze mnie miejsc. Pani na poczcie musiała pójść i sprawdzić (jak w "Misiu"). :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale Ci się perełka trafiła! Zazdroszczę, zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Brunei było jedną z moich pierwszych wymian prywatnych, ale gdzieś mi wcięło te kartki :(

    ale Twoja - niesamowita, tym bardziej gdy u nas za oknem tak szaro-buro...

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie dla mnie egzotyka. Zazdroszczę:)
    Zapraszam na mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń